Pojazdy wodorowe, przyszłościowa inwestycja

„ozwój samochodów hybrydowych i „czysto” elektrycznych, z Teslą na czele doprowadził do rozwoju tej technologii, zwiększając osiągi pojazdów i pojemność akumulatorów, które są w stanie przejechać setki kilometrów po każdym ładowaniu.

Pojazdy elektryczne są bardziej przyjazne dla środowiska niż ich odpowiedniki napędzane olejem napędowym lub benzyną, a koszt przejechania jednego kilometra jest stosunkowo niski. Z drugiej strony są droższe, choć obecnie samochody elektryczne można znaleźć w podobnych cenach jak te napędzane paliwami kopalnymi (również dzięki dotacjom, które otrzymują).

Jednak pojazdy elektryczne nadal borykają się z dwoma problemami związanymi z akumulatorami: ich autonomia nie jest jeszcze porównywalna z silnikami spalinowymi, a przede wszystkim czas ładowania jest zbyt długi: od 8 do 12 godzin w konwencjonalnym gniazdku (takim, jakie zwykle znajduje się w domach) i od pół godziny do godziny dla 80% naładowania w stacji szybkiego ładowania (których jest jeszcze niewiele), przy mocy 43 kW.

Pieniądze bierzemy na poważnie

Czym są wodorowe ogniwa paliwowe?

W czasach, gdy kraje takie jak Stany Zjednoczone dążą do niezależności energetycznej, pojawia się obiecująca alternatywa dla ropy naftowej i jej pochodnych: wodorowe ogniwa paliwowe. Wodór jest pierwiastkiem bardzo obficie występującym w przyrodzie. Jedyną jego wadą jest to, że nie jest łatwy do uzyskania, ale wymaga pewnej reakcji chemicznej.

W przypadku silników zasilanych tą technologią, wodór jest pompowany ze zbiornika do ogniwa paliwowego, gdzie miesza się z tlenem z powietrza. Reakcja zachodząca w ogniwie wytwarza prąd elektryczny, który jest przekazywany przez transformator do silnika, który napędza koła. Nadmiar energii może być przechowywany w akumulatorze.
Jak odkryto tę technologię

System ten emituje jedynie wodę jako odpad (choć niektórzy zwracają uwagę, że sama produkcja wodoru może być zanieczyszczająca) i zapewnia inne korzyści, które przezwyciężają wady „tradycyjnych” pojazdów elektrycznych: ładuje się w krótkim czasie (w mniej niż pięć minut, jak samochód z silnikiem diesla lub benzynowym), a jego autonomia jest już porównywalna z obecnymi pojazdami, przekraczając 500 kilometrów.”